De visie van Kot Leuven is om er alles aan te doen om de studenten zich goed te laten voelen op kot. Belangrijk hierbij is dat studenten terecht kunnen met hun vragen en meldingen. De vernieuwde website met meldings-webapp is hiervoor de ideale oplossing.
Hoe werkt de meldingsapplicatie?
Op www.studentenkamers-leuven.be kan je als huurder een melding plaatsen via een speciaal ontworpen pagina. Op die manier kan een student snel een probleem of vraag melden aan de eigenaars van het pand.
Deze meldingen komen in een centrale online databank terecht waartoe de werknemers van Kot Leuven en de klusjesdienst toegang hebben. Aan elke melding kan er een status en verantwoordelijke toegevoegd worden, zodat geen enkele melding over het hoofd wordt gezien.
Omdat we in het mobiel tijdperk leven, hebben we ook voor een mobiele applicatie gezorgd. Als een probleem is opgelost, dan kan de klusjesman hier ter plaatse een foto van nemen en toevoegen aan de melding. Verder biedt de webapplicatie nog inzichten in de eventuele materiaalkosten en gewerkte uren, wat het werk voor Studentenkamers Leuven een stuk overzichtelijker maakt.
Contractbeheer in centrale database
Ook de contracten zijn terug te vinden in een gecentraliseerde database. Deze huurcontracten zijn ordelijk onderverdeeld per pand. Alle gegevens zijn dus steeds beschikbaar voor alle betrokkenen, wat alle processen versneld.