Microsoft haalt alles uit de kast om je te overtuigen om Bing te gebruiken. Daarvoor zal de zoekrobot gebruik maken van ChatGPT, de digitale hype van het moment.
Door deze integratie zullen de zoekopdrachten in zoekmachines nog meer verschuiven van navigerende naar informatieve zoekopdrachten, waarbij het antwoord rechtstreeks als resultaat wordt gegeven.
Aangezien het antwoord van je zoekopdracht meteen wordt weergegeven, is de nood om door te klikken naar je website kleiner. Bing heeft laten weten dat het wél aan bronvermelding zal doen. Zo zal je website nog steeds zichtbaar zijn in de zoekresultaten. Hoe je het ook draait of keert, kwaliteitsvolle content op je website blijft uiterst belangrijk!
Het ziet er dus naar uit dat de strijd tussen de zoekmachines nieuw leven is ingeblazen, want ook Google is met z’n Google Bard niet stil blijven zitten op gebied van AI. Onze digitale marketeers volgen het allemaal op de voet, want wie weet Bingen we binnenkort i.p.v. te Googelen.