Search engine optimization (SEO): je website optimaliseren voor Google

Search engine optimization of SEO is het optimaliseren van je website voor de zoekmachines (waarbij Google de meestgebruikte is). Je krijgt dan met je webpagina’s een betere ranking in Google, zodat surfers jouw website zien voor die van je concurrenten. Bij SEO draait het om organische zoekresultaten. Je betaalt dus niet voor kliks zoals bij search engine advertising (SEA). Met andere woorden: je bereikt gratis potentiële klanten.

Vraag je gratis SEO-scan aan


Waarom investeren in search engine optimization?

Onder webdesigners doet een grapje de ronde: ‘de beste plaats om een lijk te begraven, is op de tweede pagina van Google.’ Héél weinig surfers doen de moeite om verder dan de tien eerste zoekresultaten (de eerste pagina dus) te kijken. Staat jouw website er niet bij? Dan klikken ze een concurrent aan die wel goed scoort.

Investeren in search engine optimization betekent dan ook:

  • een verhoogde online zichtbaarheid
  • meer geïnteresseerde bezoekers op je website die geconverteerd kunnen worden tot leads
  • een grotere naamsbekendheid
  • een expertstatus door meer visibiliteit
  • duurzame groei op lange termijn

Neem contact op voor meer info


Waarom voor Analyz-it kiezen om jouw website te optimaliseren voor Google?

Bij search engine optimization spelen heel wat parameters een rol. We kiezen ervoor om bij Analyz-it op verschillende aspecten tegelijk te werken, zodat je snel een resultaat ziet.

  • Stap 1: een SEO-audit uitvoeren

    Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarom beginnen we altijd met een grondige analyse. Wat werkt? Wat werkt niet? Waar kan het beter? Vanuit die analyse werken we een stappenplan voor de optimalisatie van jouw website uit.

  • Stap 2: relevante inhoud aanbieden

    Goede content is een must als je wilt scoren in Google. Je moet je bezoekers als bedrijf iets nuttigs te vertellen hebben. We voeren eerst een zoekwoordenonderzoek uit, zodat we precies weten op welke zoekwoorden jouw potentiële klanten zoeken in Google.

  • Stap 3: de code van je site technisch optimaliseren

    Zelfs de beste, meest geoptimaliseerde teksten zullen tot weinig leiden als je website niet goed in elkaar zit. Zoekmachines hebben almaar strengere voorschriften op het vlak van technologie, veiligheid, gebruiksvriendelijkheid, enzovoort. Pas wanneer je website technisch in orde is, is een hogere ranking mogelijk.

    Kies je voor een website van Analyz-it? Dan mag je ervan uitgaan dat je site altijd technisch geoptimaliseerd is.

    Werk je samen met een andere webdesigner? Dan kunnen wij optimalisatiemogelijkheden voor je opsporen en indien nodig je webontwikkelaar briefen.

  • Stap 4: extra optimalisaties doorvoeren

    De lijst met rankingparameters is eindeloos. Als SEO-specialisten weten we wat werkt op korte en lange termijn. Zo adviseren we jou bijvoorbeeld ook over je interne linkstructuur, kwaliteitsvolle backlinks en contentplanning.

Dat we specialisten zijn in search engine optimization tonen deze succesverhalen van de voorbije jaren aan:


Starten met search engine optimization?

Elke seconde opnieuw worden er ongeveer 60.000 vragen aan Google gesteld. Of je nu op zoek bent naar een goed restaurant, of een nieuw T-shirt, we zoeken in 99% van de gevallen naar antwoorden via Google.

  • Een verhoogde zichtbaarheid
  • Meer geïnteresseerde bezoekers op je website
  • SEO is kostenefficiënt
  • Een hogere naamsbekendheid
  • Duurzame groei voor een lange termijn

 

Hoe pakken wij zoekmachine optimalisatie aan?

Neem gerust contact op voor een vrijblijvend voorstel om jouw website te laten optimaliseren.

Wil je eerst je website laten scannen om zo te weten te komen hoever je staat en wat de optimalisatiemogelijkheden zijn? Dan voeren we graag een beknopte gratis SEO-scan voor je uit. Zo ontdek je meteen wat je ranking is voor je belangrijkste zoekwoorden, waar de quick wins zitten en hoe je je website verder kunt (laten) optimaliseren voor Google.

Vraag je gratis SEO-scan aan