De behoefte bij klanten BLIJFT

Nu veel mensen verplicht thuis ziten, is alles wat online is, booming. De pakketjesdienst van Bpost kan de bestellingen amper verwerken. Ondernemingen die hun producten en diensten online aanbieden, zien zelfs een stijging van hun online business

Met andere woorden, de behoefte om online aan te kopen is er bij particulieren nog steeds ondanks de huidige situatie.

Om deze behoefte in te vullen, is het belangrijk om bovenaan de Google of Bing zoekresultaten te staan. Dit kan je op lange termijn met Search Engine Optimization (SEO), en op korte termijn met Search Engine Advertising (SEA).


Evolutie webshop omzet Analyz-it klant

Heb je reeds een Google Ads campagne? Dan is nu het moment om deze kritisch te bekijken.
Vraag een gratis SEA Scan aan »

Nieuwe oplossingen voor bestaande producten/diensten

Voor iedere onderneming zijn er nieuwe opportuniteiten te vinden. Zo heeft onze klant, Van Dyck Marcel Belgium nv, een assortiment van Heatweed producten. Deze worden normaal ingezet om onkruid met heet water te bestrijden, maar nu worden ze gebruikt om oppervlakken en materialen te desinfecteren. Met een gerichte Google Ads campagne, kunnen we met hetzelfde product een heel nieuwe markt aanspreken.

behoefte online producten

Wil je graag brainstormen over de mogelijkheden die er zijn voor jouw onderneming? Wij staan voor je klaar om samen nieuwe opportuniteiten te vinden.
Plan een brainstormsessie in »

Naamsbekendheid verhogen

Nog nooit waren er zo veel mensen online als nu. Dit houdt niet alleen in dat je meer personen bereikt, dit betekent ook dat de advertentiekosten dalen. Hebben je concullega's als schrikreactie hun online marketinginspanningen geannuleerd, of op een laag pitje gezet? Dan kan jij hiervan profiteren.

We schetsen je graag even een concreet voorbeeld. Voor een klant, in de ramen & deuren sector, hebben we de parameters: kost per klik, aantal klikken, aantal vertoningen en aantal conversies (aanvragen) tussen 18 maart 2020 en 24 april 2020 vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

klik op de afbeelding om te vergroten

klik op de afbeelding om te vergroten

klik op de afbeelding om te vergroten

klik op de afbeelding om te vergroten

Wat is het resultaat?
  • De kost per klik is met meer dan 15% gedaald terwijl het aantal klikken significant gestegen is.
  • De advertenties werden 6000 keer meer weergegeven. Dit is een mooie stijging in de behoefte en naamsbekendheid
  • Bijgevolg zijn het aantal aanvragen uit Google Ads ook gestegen met 36%

Verhoog je naamsbekendheid en aanvragen met Google ads »

Geen verbrand budget door totale controle

Eén van de grote pluspunten van digitale marketing? Alles is meetbaar, dus ook je budget. Gedurende deze periode is het belangrijk om na te gaan of het rendement van je campagnes nog steeds hoog genoeg is. Zie je je rendabiliteit dalen? Dan is het essentieel om de oorzaak zo snel mogelijk te vinden. Zaken die we steevast onderzoeken:

  • Welke zoekwoorden vragen meer budget?
  • Zijn er zoekwoorden die nu helemaal niets meer opbrengen?
  • Zijn mijn zoekopdrachten nog relevant?
  • Zijn mijn advertenties nog relevant?
  • Zijn er nieuwe zoekwoorden die gedurende deze periode opportuniteiten kunnen opleveren?
  • Worden mijn advertenties op het juiste moment getoond?

Vraag een gratis SEA-scan aan en wij nemen je Google Ads campagnes kritisch onder de loep zodat jij geen budget verbrand.
VRAAG EEN GRATIS SEA SCAN AAN »


Vragen over je lopende Google Ads campagnes of wil je hiermee beginnen?

Neem gerust contact op of bel ons op via +32(0)11 743 676 voor een vrijblijvend voorstel. Voor de analyse van je bestaande Google Ads campagnes kan je steeds een gratis SEA-scan aanvragen.