Deze maand lanceerde Facebook een nieuw manier van adverteren voor lokale marketing: Local Awareness Ads. Deze Local Awareness Ads zijn advertenties, gericht op het bereiken van zoveel mogelijk mensen binnen een bepaald doelgebied. Met deze nieuwe manier van adverteren, verbindt Facebook lokale bedrijven met potentiële klanten die zich in de directe omgeving bevinden. Facebook doet dit door middel van radius targeting. Deze nieuwe advertenties bieden grote kansen voor de marketing van lokale bedrijven zoals winkels en horecagelegenheden. |
|
|
Wat zijn Local Awareness Ads?
Local Awareness Ads zijn advertenties, gericht op een specifieke locatie. Ze vormen dan ook een prima alternatief voor ondernemers die voorheen kozen voor de lokale verspreiding van gedrukte media. De gedachte daarachter is dat de meeste (potentiële) klanten van lokale bedrijven zich bevinden in de directe omgeving van het bedrijf. Het doel is klanten naar de winkel te lokken om het aantal offline aankopen te verhogen door gebruik te maken van de Local Awareness Ads.
Wie krijgt de advertenties te zien?
Zodra een Facebook-gebruiker location tracking heeft ingeschakeld en zich in de target locatie bevindt, krijgen ze de Local Awareness Ads te zien. Verder hangt het bereik van de advertenties natuurlijk af van het ingestelde budget.
De kans dat een lokale advertentie de interesse wekt van een gebruiker is groot. Facebook verwacht dan ook dat de Local Awareness Ads een groot succes gaan worden.
Wat zijn de voordelen voor bedrijven?
De Local Awareness Ads hebben een aantal voordelen voor bedrijven:
- Efficiëntere doelgroeptargeting; je bereikt mensen in je directe buurt
- Goedkoper ten opzichte van gedrukte lokale media
- Volledige controle over je budget
- Ter versterking van de offline sales
Wil je graag meer weten over de Local Awareness Ads?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op via contact@analyz-it.be of via het contactformulier.