Gymna verkoopt en verhuurt medische apparatuur waar ziekenhuizen, kinesisten, fitnessbedrijven en zorginstellingen een beroep op doen. Met het diverse aanbod aan producten en het groot cliënteel dat ze bedienen, is er ook vraag naar technische interventies. Klanten van Gymna kunnen een aanvraag doen om een technieker langs te laten komen. 

Om alle aanvragen van herstellingen te verwerken, bouwden we een webapplicatie op maat voor de technische dienst. De app geeft elke technieker een overzicht van de geplande interventies met onder andere de mogelijkheid om

  • te filteren op de planning van 1 of alle techniekers
  • te bekijken over welk product de herstelling gaat, zodat de juiste wisselstukken mee gaan
  • het adres van de klant op een kaart weer te geven
  • te bekijken of de herstelling in garantie is

 

Hieronder: overzicht op een tablet en smartphone

 

Aan de hand van de aangevraagde herstellingen/onderhouden, maken ze een efficiënte route op om de herstellingen te centraliseren. Via de Google Maps integratie in de app kunnen de techniekers snel en eenvoudig de locatie van de herstelling raadplegen. 

De techniekers kunnen een herstellingsfiche openen en de exacte probleemomschrijving bekijken voor de herstelling. Vervolgens gaan ze het probleem oplossen en de uitgevoerde oplossing noteren. Verder worden alle werkuren en de gebruikte materialen aangevinkt in de app. Alle materialen zitten in de database die via een datafeed in de app terechtkomen. In het laatste tabblad 'handtekening' kan de klant digitaal ondertekenen en is er geen papierwerk meer nodig. 

 

Hieronder: enkele schermen van de toepassing


Mocht een klant graag op voorhand de kosten van de herstelling weten, dan kunnen de techniekers via de app een bestek opmaken. Hierin noteren ze de materialen en de werkuren die nodig zullen zijn voor de reparatie. Deze raming kan daarna aan de klant bezorgd worden. 

Tenslotte kan de technieker in een compact overzicht, 'historiek',  de eerder uitgevoerde herstellingen van de klant raadplegen.

Met het gebruik van de app wordt er efficiënter gewerkt. Tijdswinst en nauwkeurigheid zijn de grootste voordelen, maar ook het vermijden van fouten en elimineren van papierwerk is een groot voordeel.


Meer weten over webapplicaties op maat?
Neem dan contact op met Analyz-it

Je kan ons steeds een e-mail sturen of ons telefonisch bereiken via 011 74 36 76.

Neem contact op voor meer info