Meetbaarheid is één van de grootste voordelen van digitale marketing. De data die we verzamelen, stelt ons in staat om onze marketing inspanningen te fine-tunen, zodat de doelstellingen behaald worden. In vele gevallen, zoals bij Eric Banden, is het de bedoeling om kwaliteitsvolle aanvragen te genereren. Bij CheckPoint Mol daarentegen is de naamsbekendheid belangrijk, zodat iedereen in de omgeving geïnspireerd wordt door de kleding en merken die zij aanbieden.
Twee verschillende klanten, met verschillende doelstellingen, maar met één gemene deler. Ze hebben een business die seizoensafhankelijk is.
ERIC Banden
ERIC Banden, bandencentrale & garage, zoekt naar kwaliteitsvolle aanvragen. Met onze campagnes slagen we erin om in te spelen op de vraag of behoefte van de klant. Dit gaat gepaard met het aanbod van ERIC Banden. Zo bestaat er geen conflict in onze advertenties en worden enkel klanten bereikt waarvoor ERIC Banden een goede service kan bieden.
De behoefte van de klant bij ERIC Banden is afwijkend doorheen de verschillende seizoenen. Zo zullen mensen op zoek zijn naar winterbanden wanneer de temperatuur daalt en het mogelijks glad wordt. Wanneer de temperatuur stijgt, gaan mensen met winterbanden, deze willen vervangen door zomerbanden of vierseizoensbanden. Onze marketinginspanningen worden hierop afgestemd. Zo hebben we voor ERIC Banden op het einde van de zomer reeds een campagne klaar staan om winterbanden te promoten.
Het resultaat? De kwaliteitsvolle aanvragen stegen in oktober maar liefst met 94,20 % ten opzichte van september!