Een korte geschiedenis
BEVA PLUS is de renovatiespecialist op gebied van ramen en deuren en viert in 2024 zijn 20-jarig jubileum. Al sinds 2016 ondersteunen we hen met het beheren van Google Ads-campagnes en het opmaken, plaatsen en promoten van social media posts op Meta.
Eind 2023 besloot BEVA PLUS om met een andere marketing partner hun merk te rebranden ter gelegenheid van hun 20-jarig bestaan. Deze rebranding omvatte een nieuw logo, een vernieuwde website en een aangepaste merkidentiteit.
Het probleem
Na de rebranding liet BEVA PLUS hun digitale marketingactiviteiten beheren door die andere partner. Echter, binnen drie maanden na het stopzetten van de samenwerking met Analyz-it, zagen ze een aanzienlijke daling in hun online resultaten. Ook de resultaten van hun Google Ads-campagnes en sociale media namen af. Gevolg: het aantal aanvragen daalden sterk.
De Analyz-it aanpak
Om de dalende resultaten te keren besloot BEVA PLUS om in 2024 opnieuw de samenwerking met Analyz-it aan te gaan. Wij gingen als volgt van start:
- Evaluatie van de bestaande situatie: We begonnen met een grondige analyse van de nieuwe merkidentiteit en de toenmalige online prestaties. Dit hielp ons te begrijpen welke optimalisaties nodig waren.
- Herstructureren van Google Ads-campagnes: We optimaliseerden de Google Ads-campagnes door ze beter af te stemmen op de doelstellingen. Dit omvatte het herzien van de campagnestructuur, zoekwoorden, advertentieteksten en biedstrategieën.
- Optimalisatie van social media content: We creëren en promoten nieuwe social media content die aangepast is aan de vernieuwde merkidentiteit van BEVA PLUS. Gerichte promoties worden ingezet om het bereik en de betrokkenheid te vergroten.
- Continu overleg en feedback: Door regelmatig overleg en feedbacksessies met BEVA PLUS, kunnen we onze strategieën voortdurend afstemmen op hun doelstellingen en marktontwikkelingen.
De resultaten van onze inspanningen
Slechts een maand na het hervatten van de samenwerking merkte de klant positieve veranderingen in de online prestaties van BEVA PLUS.
De Google Ads campagnes zorgen voor een onmiddelijke
boost aan websiteverkeer. Door de doelgroepgerichte campagnes die in lijn liggen met de identiteit van Beva Plus, spelen we in op de vraag van de klanten. Mensen die op zoek zijn naar kwaliteitsvolle plaatsing en montage van ramen, deuren, vliegenramen, sierluiken, poorten, etc, zijn bij Beva Plus aan het juiste adres.
Zo zorgden we in één maand tijd voor een toename van 29,78% in het aantal websitebezoekers via Google Ads.
Met onze sociale media posts die de nieuwe huisstijl van Beva Plus met zich meedragen, creëerden we onmiddellijk een gevarieerde contentplanning voor het diverse aanbod van Beva Plus. Deze geadverteerde posts zorgden voor een toename van 35,29% aan websitebezoekers. Hierdoor steeg het aantal conversies van Beva Plus met 19,35%.