Goed begonnen is half gewonnen

Met behulp van Google Tag Manager zetten we voor Carropools de nodige conversie tracking op waarmee we het aantal aanvragen, telefoon- en e-mailklikken, folderdownloads en configuraties van zwembaden op maat kunnen volgen. Daarnaast meten we ook het verkeer dat van de Carropools-website naar de websites van hun dealers wordt doorgestuurd. Dit geeft ons een volledig beeld van de klantinteracties en helpt Carropools hun interne strategieën te optimaliseren.

Branding via META

Om het merk Carropools bekend te maken bij een breder publiek hebben we een uitgebreide brandingcampagne opgezet. Om de juiste doelgroepen te bereiken, maken we gebruik van het META-platform, waaronder Facebook en Instagram. Iedereen droomt van een zwembad, maar een Carropools zwembad is niet voor iedereen haalbaar. Daarom richten we ons met de campagnes steeds op potentiële klanten die bereid zijn te investeren in een luxe zwembad op maat.

Met onze content strategie spelen we in op een aantal terugkerende thema's. We tonen fantastische projecten waarin Carropools-zwembaden schitteren, bieden volgers de mogelijkheid om eenvoudig een dealer in de buurt te vinden, belichten de duurzame innovaties van Carropools en promoten de zwembadconfigurator waarmee geïnteresseerden hun eigen zwembad kunnen samenstellen. Deze posts promoten we naar zowel nieuwe geïnteresseerden als bestaande volgers en eerdere websitebezoekers. Hiermee zetten we in op de maximalisatie van de weergaven, het bereik en waardevolle gebeurtenissen.

Social media corporate identity Carropools

Voor Carropools hebben we een consistente en herkenbare social media huisstijl ontwikkeld die hun identiteit en kernwaarden weerspiegelt. Deze visuele stijl trekken we consistent door in alle posts, waarmee we zorgen voor een sterke en herkenbare aanwezigheid op sociale media.

Google Ads

Naast de activiteiten op sociale media, hebben we ook Google Ads campagnes opgestart. Met behulp van het Google zoeknetwerk, die worden weergeven in de zoekresultaten, richten we ons op personen die actief op zoek zijn naar een luxe zwembad. Dit helpt ons om mensen te bereiken die een concrete behoefte hebben om een zwembad te laten plaatsen. Daarbovenop maken we gebruik van demand generation advertenties om de bottom van de sales funnel te vullen (Awareness). Het doel hiervan is om personen, die potentiële klanten kunnen zijn, in aanraking te brengen met Carropools.

De resultaten

De branding campagne en de Google Ads-campagnes zijn opgemaakt om Carropools te positioneren als de go-to keuze voor hoogwaardige, op maat gemaakte, zwembaden. Door gebruik te maken van diverse digitale marketingstrategieën, hebben we niet alleen de naamsbekendheid vergroot a.d.h.v. bereik en weergaven, maar ook de conversies gestimuleerd.

Deze geïntegreerde aanpak heeft ervoor gezorgd dat Carropools een breder publiek bereikt en potentiële klanten effectief door de verschillende fases van de customer journey worden geleid, van bewustwording tot overweging en uiteindelijk aanvraag, al dan niet bij een lokale dealer.

Tot slot analyseren en optimaliseren we voortdurend de campagnes waarmee we de zichtbaarheid en het aantal aanvragen voor Carropools kostenefficiënt laten stijgen.


Wil jij ook groeien met je bedrijf en meer rendement uit je digitale inspanningen halen? Neem dan contact op met Analyz-it.

Je kan ons steeds een e-mail sturen of ons telefonisch bereiken via 011 74 36 76. Je kan natuurlijk ook altijd ons contactformulier invullen.