Nieuwe klanten aantrekken

Global Care Clinic kwam oorspronkelijk naar ons voor een website op maat. Die website hebben we samen mooi uitgewerkt. Nadat de website online stond zijn we van start gegaan marketingtraject op maat van de klant.

Branded vs. non-branded marketing

Als een van de meest prestigieuze privéklinieken van Vlaanderen kon Global Care Clinic genieten van een grote naamsbekendheid in België.

Voor we de Google campagnes van Global Care Clinic onder handen hadden genomen, bestond het marketingkanaal Google AdWords hoofdzakelijk uit 'branded' campagnes. Dat betekent dat er geadverteerd werd op de naam 'Global Care Clinic'. Naast de 'branded' campagnes waren er ook 'non-branded' campagnes actief die op één jaar tijd maar 4 aanvragen hadden opgeleverd.

Toen wij de campagnes overnamen, hebben we besloten de branded campagnes volledig te dumpen. Als je in Google namelijk 'Global Care Clinic' ingeeft, krijg je de website sowieso te zien. Waarom zou je betalen voor klikken op een advertentie als je in de gratis zoekresultaten al vanboven staat?

We hebben daarom nieuwe non-branded campagnes aangemaakt en hier zoekwoorden en advertenties aan toegevoegd die niet focussen op de naamsbekendheid van het bedrijf. Zo trekken we namelijk sneller mensen die de naam 'Global Care Clinic' misschien niet kennen.

Het resultaat

Qua aanvragen hadden we in de eerste maanden al voor een serieuze 'lift' gezorgd. De oude non-branded campagnes hadden op één jaar maar 4 aanvragen opgeleverd en onze nieuwe non-branded campagnes hebben op één jaar 134 aanvragen opgeleverd.

2019

In 2019 zullen we onze services nog uitbreiden door in Google ook te adverteren met display en remarketing advertenties. Daarnaast gaan we de SEO-inspanningen ook verhogen door een technische- en inhoudelijke SEO-audit te voeren. Met de resultaten van die audit zullen we vervolgens SEO-pagina's laten schrijven om hoog te blijven scoren in Google.


Ook een professionele marketingcampagne op maat?

Vrijblijvend contact opnemen