Studentenkamers Leuven wordt KotLeven
Voor er sprake was van KotLeven, mocht je nog gewoon Studentenkamers Leuven zeggen. Op zich geen slechte naam, maar uit analyses bleek dat er meer werd gezocht op kot, dan op studentenkamer. Met de uitbreiding van het bedrijf naar Hasselt, dekte de naam Studentenkamers Leuven de lading ook al niet meer. KotLeven was geboren en een rebranding was nodig. Hierbij hoorde een nieuw logo en een verfrissende website.
Nieuw logo met huisstijl
Om een jonger publiek aan te spreken, was een volledige make-over nodig. Het nieuwe logo is gebaseerd op het oude, maar heeft een serieuze verjongingskuur gekregen. De ringen rondom het logo zijn een verwijzing naar de verschillende cirkels waarin een student zich bevindt.
De blauwe kleur heeft te maken met de studierichting en de bijhorende faculteiten. Het openbaar vervoer en bereikbaarheid heeft dan weer de rode kleur gekregen. De laatste kleur is groen, wat voor vrije tijd en ontspanning staat.
Deze kleuren komen overal terug in de opmaak van de website.