Studentenkamers Leuven wordt KotLeven

Voor er sprake was van KotLeven, mocht je nog gewoon Studentenkamers Leuven zeggen. Op zich geen slechte naam, maar uit analyses bleek dat er meer werd gezocht op kot, dan op studentenkamer. Met de uitbreiding van het bedrijf naar Hasselt, dekte de naam Studentenkamers Leuven de lading ook al niet meer. KotLeven was geboren en een rebranding was nodig. Hierbij hoorde een nieuw logo en een verfrissende website.

Nieuw logo met huisstijl

Om een jonger publiek aan te spreken, was een volledige make-over nodig. Het nieuwe logo is gebaseerd op het oude, maar heeft een serieuze verjongingskuur gekregen. De ringen rondom het logo zijn een verwijzing naar de verschillende cirkels waarin een student zich bevindt.

 

De blauwe kleur heeft te maken met de studierichting en de bijhorende faculteiten. Het openbaar vervoer en bereikbaarheid heeft dan weer de rode kleur gekregen. De laatste kleur is groen, wat voor vrije tijd en ontspanning staat. Deze kleuren komen overal terug in de opmaak van de website.

 

 

Een website met functionaliteiten voor studenten

Wil je een kot dat dicht bij je faculteit ligt, maar ook niet te ver van het openbaar vervoer? Met de gebruiksvriendelijke zoekfunctie vindt de website in minder dan een seconde de juiste kamer voor de juiste student.

 

Deze informatie komt ook terug op de specifieke kamerpagina's. Wat vind je in de buurt? Dat zie je meteen in één oogopslag!

Voor KotLeven is het eenvoudig om zelf deze nuttige plaatsen aan te maken via het beheer. In onze programmatie spreken we Google Maps aan en die berekent de afstand nauwkeurig tot op 5m.

 

 

 

Bij elke kamer is er de mogelijkheid om foto’s en video’s toe te voegen. Zo krijgt de student een duidelijk beeld van de kamer, alvorens een bezoek is ingepland. Altijd handig in tijden van lockdown.

 

Van contract tot klacht: alles digitaal

Bij KotLeven staat studentenbeleving centraal. Om alles zo eenvoudig mogelijk te maken, gebeurt alles digitaal. Een afspraak maken? Het huurcontract tekenen? De plaatsbeschrijving doorsturen? Een melding plaatsen als huurder? Geen probleem! Dat kan allemaal digitaal via de smartphone.

KotLeven ziet alle meldingen en aanvragen binnenkomen in één centraal systeem en kan dan eenvoudig de taken verdelen. Dit bespaart intern enorm veel tijd, wat het hele proces een stuk overzichtelijker maakt voor KotLeven, maar ook voor de student.

Meer weten over een website op maat?

 

Wil je ontdekken wat Analyz-it voor de digitale aanwezigheid van jouw onderneming kan betekenen? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.